Flytter det noget?

Det er det spørgsmål, som Daghøjskoleforeningen og ni daghøjskoler har stillet sig i dette udviklingsprojekt, der handler om progression og vejledning i daghøjskoler og andre folkeoplysende læringsmiljøer.

Projektet, der blev gennemfært i 2008-09, afspejler en ambition om, at daghøjskoler skal gøre en forskel for den enkelte deltager og hjælpe ham eller hende med at finde sin egen vej til at komme videre med sit liv og tage del i samfundet.
Lektor Peter Plant, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, DPU har fungeret som faglig inspirator og supervisor i projektet.

På baggrund af projektforløbet peges der på otte udviklingsområder, som det anbefales af fokusere på, for at blive bedre til at reflektere og synliggøre progression i vejledningen i en folkeoplysende kontekst. Endvidere diskuteres hvordan man holder fokus på både den folkeoplysende tilgang og progression i den enkeltes vejlednings- og læringsforløb på en gang.
Projektet bygger oven på udviklingsprojektet Vejledning og folkeoplysning (2007).

Vedhæftninger